ID: 64946
Omschrijving
De Daf Marathon is ontwikkeld naar aanleiding van de goede resultaten die Daf behaalde in 1968 in de zwaarste rally ooit: de London-Sydney Marathon.
DAF 55 T Marathon Coupe
Aantal deuren: 2
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Kleur: Nationa Oranje
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 780 kg
Bekleding: Stof
Interieurkleur: Donkergrijs
Aantal zitplaatsen: 4
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Opties en accessoires
Sportstoelen Sportstuur Sportuitlaat
De Daf Marathon is ontwikkeld naar aanleiding van de goede resultaten die Daf behaalde in 1968 in de zwaarste rally ooit: de London-Sydney Marathon.
Dit zou wel eens de mooiste Daf 55 Marathon Coupe kunnen zijn. Deze auto is compleet gestript en opnieuw opgebouwd. Kosten nog moeite zijn hierbij gespaard. De lak is puntgaaf, evenals de complete afwerking van de auto.
De techniek is daarbij niet vergeten. De motor is opnieuw opgebouwd door Ton Koster, die al sinds begin jaren ’70 actief is met Daf in de rallysport. De variomatic is recent afgesteld door Daf-specialist Fred Oosterlaan.
Vanaf 1971 leverde Daf de Marathon als fabrieksmodel. Deze auto is echter uit 1970, toen Daf opvoersets leverde met de naam Marathon. Je kocht dan een normale Daf 55 T en die werd vervolgens voorzien van de opvoerset. Deze auto is voorzien van deze opvoerset, met de kenmerkende emblemen, andere carburateur, andere nokkenas, sportuitlaat en toerenteller. Deze vroege Marathon versie is herkenbaar aan de andere emblemen en het feit dat hij meer vermogen leverde dan de latere Marathons.
Hij is uitgevoerd in de toepasselijke oranje kleur “Nationa” met matzwarte striping. Persoonlijk vind ik dit de mooiste kleur voor een Daf Marathon. Historisch is het niet helemaal correct, want deze kleur was eigenlijk pas vanaf 1971 leverbaar. Desondanks staat het hem super. Wat verder historisch niet correct is zijn de Marathon wielen van de latere versie en de veelgezochte sportstoelen die meer comfort en veiligheid bieden dan de standaard stoelen.
De gehele auto is in nieuwstaat. Deze Daf rijdt, remt en stuurt zoals het hoort. Hij staat op een set in nieuwstaat verkerende Vredestein Sprint banden.
Deze schitterende Daf wordt verkocht in opdracht van een klant die zijn collectie auto’s aan het inkrimpen is.
---------
The Daf Marathon was developed in response to the good results that Daf achieved in 1968 in the toughest rally ever: the London-Sydney Marathon.
This could well be one of the prettiest and best Dafs 55 Marathon Coupe. This car has been completely stripped and rebuilt. Costs and effort have not been spared. The paint as well as the complete finish of the car are spot on.
The technology has not been forgotten. The engine has been rebuilt by Ton Koster, who has been active in the rally sport with Daf since the early 1970s. The variomatic was recently adjusted by Daf specialist Fred Oosterlaan.
From 1971, Daf supplied the Marathon as a factory model. However, this car is from 1970, when Daf supplied boost sets with the name Marathon. You then bought a normal Daf 55 T and it was then provided with the boost set. This car is equipped with this booster set, with the characteristic emblems, other carburetor, other camshaft, sports exhaust and tachometer. This early Marathon version is recognizable by the other emblems and the fact that it delivered more power than the later Marathons.
It has the...
DAF 55 T Marathon Coupe
Aantal deuren: 2
Transmissie: 1 versnellingen, Automaat
Kleur: Nationa Oranje
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Aantal cilinders: 4
Ledig gewicht: 780 kg
Bekleding: Stof
Interieurkleur: Donkergrijs
Aantal zitplaatsen: 4
Aantal sleutels: 2
BTW/marge: BTW niet verrekenbaar (margeregeling)
Motorrijtuigenbelasting: geen
Opties en accessoires
De Daf Marathon is ontwikkeld naar aanleiding van de goede resultaten die Daf behaalde in 1968 in de zwaarste rally ooit: de London-Sydney Marathon.
Dit zou wel eens de mooiste Daf 55 Marathon Coupe kunnen zijn. Deze auto is compleet gestript en opnieuw opgebouwd. Kosten nog moeite zijn hierbij gespaard. De lak is puntgaaf, evenals de complete afwerking van de auto.
De techniek is daarbij niet vergeten. De motor is opnieuw opgebouwd door Ton Koster, die al sinds begin jaren ’70 actief is met Daf in de rallysport. De variomatic is recent afgesteld door Daf-specialist Fred Oosterlaan.
Vanaf 1971 leverde Daf de Marathon als fabrieksmodel. Deze auto is echter uit 1970, toen Daf opvoersets leverde met de naam Marathon. Je kocht dan een normale Daf 55 T en die werd vervolgens voorzien van de opvoerset. Deze auto is voorzien van deze opvoerset, met de kenmerkende emblemen, andere carburateur, andere nokkenas, sportuitlaat en toerenteller. Deze vroege Marathon versie is herkenbaar aan de andere emblemen en het feit dat hij meer vermogen leverde dan de latere Marathons.
Hij is uitgevoerd in de toepasselijke oranje kleur “Nationa” met matzwarte striping. Persoonlijk vind ik dit de mooiste kleur voor een Daf Marathon. Historisch is het niet helemaal correct, want deze kleur was eigenlijk pas vanaf 1971 leverbaar. Desondanks staat het hem super. Wat verder historisch niet correct is zijn de Marathon wielen van de latere versie en de veelgezochte sportstoelen die meer comfort en veiligheid bieden dan de standaard stoelen.
De gehele auto is in nieuwstaat. Deze Daf rijdt, remt en stuurt zoals het hoort. Hij staat op een set in nieuwstaat verkerende Vredestein Sprint banden.
Deze schitterende Daf wordt verkocht in opdracht van een klant die zijn collectie auto’s aan het inkrimpen is.
---------
The Daf Marathon was developed in response to the good results that Daf achieved in 1968 in the toughest rally ever: the London-Sydney Marathon.
This could well be one of the prettiest and best Dafs 55 Marathon Coupe. This car has been completely stripped and rebuilt. Costs and effort have not been spared. The paint as well as the complete finish of the car are spot on.
The technology has not been forgotten. The engine has been rebuilt by Ton Koster, who has been active in the rally sport with Daf since the early 1970s. The variomatic was recently adjusted by Daf specialist Fred Oosterlaan.
From 1971, Daf supplied the Marathon as a factory model. However, this car is from 1970, when Daf supplied boost sets with the name Marathon. You then bought a normal Daf 55 T and it was then provided with the boost set. This car is equipped with this booster set, with the characteristic emblems, other carburetor, other camshaft, sports exhaust and tachometer. This early Marathon version is recognizable by the other emblems and the fact that it delivered more power than the later Marathons.
It has the...